8/09/2014

DIY: PHONE CASE + MOD PODGE

Hej,na dzisiejszy post przygotowałam dla was diy. Po pierwsze pokażę wam jak można w szybki, tani i łatwy sposób wykonać Mod Podge czyli klej chroniący przed wodą i który nadaje połysk na powierzchni, którą się maluje. Można nim pomalować każdy materiał dlatego jest tak uniwersalny. Oczywiście jeżeli chcecie możecie zakupić mod podge w jakimś sklepie dekoracyjnym albo na ebay, ale jest on dosyć drogi, a mój sposób kosztował jedynie 6 złoty. Następnie pokażę wam jak można udekorować obudowę na telefon. A więc zaczynamy ! :)

Mod Podge 
Aby wykonać ten klej potrzebny nam będzie słoik lub jakieś plastikowane opakowanie, które można dobrze zamknąć, biały klej ja kupiłam swój za 6 zł, oraz woda. Do słoika wlewamy cały klej, potem do opakowania po kleju wlewamy zwykłą wodę ( do połowy opakowania). Zamykamy opakowanie po kleju i wstrząsamy wszystkim co jest w środku. Teraz wodę dolewamy do słoika z klejem, zamykamy słoik i ponownie wstrząsamy - pamiętajcie, aby wszystko było dobrze wymieszane. I gotowe, nasz mod podge jest gotowy :)
Jeżeli chcecie zrobić mod podge z dwóch klejów, wody musi być tyle samo co 2 x 1 czyli :

jeden klej = pół butelki wody 
dwa kleje = cała butelka wody
trzy kleje = jeden i pół butelki wody 


Phone Case
Na początek przygotujmy sobie naszą obudowę na telefon, kolor jej nie jest ważny, ponieważ nie będzie on widoczny później. Będzie nam również potrzebny brokat, mod podge, pędzel lub pędzelek (do boków lub mniejszych powierzchni lepszy będzie mały pędzelek) oraz kilka białych kartek dla ochrony.
Gdy nasza obudowa jest umyta i dobrze wysuszona, pokrywamy ją średniej grubości warstwą mod podge. Na białą kartkę wysypujemy brokat i zanurzamy w nim obudowę. Stukając delikatnie w obudowę pozbędziemy się nadmiaru brokatu - zostawiamy case do wyschnięcia około 15 min. Po 15 -20 minutach na obudowę nakładamy kolejną warstwę (tym razem cieńszą) mod podge, osypujemy brokatem i odkładamy ponownie do wyschnięcia. Postępujemy tak 3-4 razy, aż warstwa brokatu będzie dla nas odpowiednia, przy każdym razie smarujemy klejem boki obudowy i również maczamy je w brokacie. Gdy wszystko już wyschło na koniec nakładamy dość grubą warstwę mod podge na boki itp - tam gdzie brokat był nakładany. Pozostawiamy do wyschnięcia najlepiej na całą noc na dworze i nasza obudowa jest gotowa. Ta ostatnia warstwa kleju jest dość gruba po to aby ten brokat się nie osypywał i w razie zmoczenia obudowy brokat również nie odpadł.



* w butelce po got2b jest zwyczajna woda, ze względu na to, że byłam zbyt leniwa aby zejść po wodę >_<




I w taki właśnie sposób ozdobiłam obudowę na telefon, jeżeli podobała wam się notka zostawicie po sobie komentarz :)

29 komentarzy:

  1. fajnie to wygląda !

    http://xccdv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow świetne ! :) Genialny pomysł *.*
    http://monica98blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł ! Chyba sama nawet taki mój wykonam, bo aż czarny zieje nudą ! :D
    Obserwuję i komentuję :)
    miłejj niedzielii !! :)
    Liczę na rewanż.
    http://zdeterminowane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale fajny pomysł! Efekt jest genialny :)

    Pozdrawiam
    kikaa-blog.blogspot.com - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. super wyszło :)
    obserwuję od dawna, zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niezły efekt a diy z klejem na pewno wypróbuję po powrocie do domu . Zapraszamy do mnie http://
    kochamalinki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Sliczna ta obudowa
    Mam taak sama i tez chcialm cos sobie zrobic z nia wiec teraz wiem co hehe
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawie to wygląda :)

    http://photo-andyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo fajny pomysł :)

    http://hello-rainbowww.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. super! :-) zapraszam do mnie www.angelika-tarkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł, pięknie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Całkiem fajny pomysł, ale niestety ja mam do takich rzeczy dwie lewe ręce, więc pozostaje mi jedynie zakupienie obudowy c:
    mycrazytwistedworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny efekt. Chętnie wypróbuję.
    Zapraszam na mojego bloga, będzie mi bardzo miło jeśli wpadniesz: http://johanna-xo-xo.blogspot.com/.

    OdpowiedzUsuń
  14. szkoda że będzie się odklejać i w torebce pełno brokatu :/
    Zapraszam do mnie ;)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wątpię, żeby się to odkleiło - kiedyś na pewno, ale nie całe :) A brokat się nie zsypuje z tego już.

      Usuń
  15. ale świetny pomysł :O za nic bym na to nie wpadła ! Fajnie to wygląda !

    OdpowiedzUsuń
  16. dość fajnie to wyszło, ja mam kupiony mod podge w sklepie normalnie , Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale fajne :D Na pewno skorzystam : ))
    Pozdrawiam
    http://patkaa-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny efekt :>

    www.greenpinkandcafe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny efekt, pytanie tylko czy brokat będzie się trzymał ;))

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny pomysł na nudę :) Zaraz sobie wykonam :D Zostaję na dłużej :) Czekam na następne pomysły !

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajny pomysł. Na razie tego nie zrobię, ponieważ w wrześniu będę miała nowy telefon i wtedy zrobię to. :)

    OdpowiedzUsuń