1/06/2015

FAKTY I MITY NA TEMAT ODCHUDZANIA cz. 1

Pewnie zauważyliście, że prawie na każdym blogu pojawia się zawsze na początku stycznia post odnośnie postanowień noworocznych. Sama taki napisałam, ale bardziej chodzi mi o jedno z tych postanowień. Może nie każdy się go podejmuje, ale większość dziewczyn pisze, że chciało by się odchudzać w nowym roku. Aktualnie sama jestem na diecie, dlatego nie uważam tego za nic złego czy szkodliwego, ale chciałam poruszyć temat faktów i mitów na temat odchudzania, aby wyjaśnić Wam, że jeśli robicie coś czy jecie, to że te parę rzeczy jest podczas diety zbędnych, albo naprawdę ważnych. Co prawda, niektóre ogólne tytuły wzięłam z internetu, ale resztę piszę sama i wyjaśniam również sama. Jeśli chcecie się przekonać jakie są te fakty i mity czytajcie dalej ! :)


FAKT
Dieta jest ważna podczas ćwiczeń i na odwrót
Postaram się porównać to pytanie do szkoły - takiego zwykłego sprawdzianu. Jak wam się wydaje, czy sprawdzian napiszecie dobrze, nie ucząc się do niego? Myślę, że jest to najprostsze porównanie i najbardziej zrozumiałe. Pare miesięcy temu przeczytałam w internecie, że wasza cała dieta biorąca pod uwagę również ćwiczenia to aż 70 % wyniku, a sam sport 30 %. Dlatego aby szybko schudnąć, należy odżywiać się dobrze, o stałych godzinach, ale również ćwiczyć. Zauważę jednak, że czasami zbyt dużo ćwiczeń może powodować rozbudowanie mięśni przy czym waga się zwiększy. Ale wydaje mi się, że trzeba by było wtedy ćwiczyć z podwójną siłą za każdym razem. (Nie biorę w tym momencie pod uwagę diet-głodówek i takich które mają trwać jakiś tydzień czy dwa).

MIT
Po godzinie 18 nie powinniśmy jeść
Jak zapewne wiemy z lekcji biologii, nasz metabolizm w nocy jest wolniejszy niż w ciągu dnia, a to właśnie on po godzinie osiemnastej zaczyna zwalniać. Układ trawienny przez to, że jest wolniejszy wszystko co zjemy zamiast strawiać zamienia na tłuszcze. Dlatego dużo osób w nocy może tyć.  Natomiast trzeba sobie również przypomnieć z biologii, że ta reguła zależy od tego, że ostatni posiłek przed pójściem spać powinno się jeść 3 godziny przed - aby nasz organizm zdążył wszystko strawić. Więc jeśli chodzicie spać około 21 po godzinie 18 jeść nie powinniście :)

MIT
Głodówki pomagają schudnąć
Jeśli nic nie zjemy przez jeden czy dwa dni, możliwe, że schudniemy, jednak gdy naszemu 
organizmowi nie dostarczamy jedzenia przez dłuższy czas, to on, się przyzwyczaja i aby zachować jakiś zapas, odkłada każdy tłuszcz z jedzenia przez co go nie trawi i wtedy możemy przytyć.

FAKT
Kawa pomaga schudnąć
Jest to związane z tym, że kawa zawiera kofeinę, która pobudza komórki G żołądka do wydzielania gastryny (hormon wzmagający wydzielanie kwasu żołądkowego). Jednak pita w nadmiarze prowadzi do nadkwasoty, również kawa wypłukuje makroelementy z naszego organizmu, które trzeba by było uzupełnić. Myślę, że dwie filiżanki kawy na dzień powinny każdemu wystarczyć.

MIT
Ziemniaki są tuczące
Sama jeszcze do niedawna myślałam, że to prawda, jednak jest to kolejny mit do obalenia. Jak wiemy ziemniaki składają się z większości z wody, a ta dla naszego organizmu jest najlepsza. 100 gram ugotowanych ziemniaków to jedynie 90 kcal - dużo czy mało według was? Niby nie, ale pewnie nie jedna osoba lubi polać sobie czymś ziemniaki, a to sosem, kefirem czymkolwiek. Takie danie to wg mnie bomba kaloryczna. Choć sama przyznaję, że czasami zdarza mi się takową zjeść i nie jestem z tego dumna.


Postanowiłam, że ten post podzielę, na dwie części i za jakiś tydzień postaram się napisać kolejną z nich. Podzieliłam go, ponieważ jest bardzo dużo rzeczy do omówienia , a nie chcę zamęczać nikogo mega długim postem. Na końcu dodam, że niektóre informacje zaczerpnęłam z jednej strony - mam nadzieję, że nie macie mi tego za złe, ale i tak wszystko opisywałam prostym językiem i wydaje mi się ciekawszym. Jeśli chcecie poczytać inne tego typu posty piszcie pomysły w komentarzach, do następnej notki !:*

12 komentarzy:

  1. No bardzo dobry post, bardzo dobry. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesli nie znasz sie na jakis temat to nie pisz o nim ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie wiedziałam o tym że kawa pobudza jakieś komórki :D
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne fakty, czekam na następny post! :)

    http://batmanowy-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi na szczęście odchudzanie nie potrzebne ale post bardzo przydatny dla wielu :)
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz dużą wiedzę o tym, co piszesz! Miło się czyta, a rady bardzo pomocne :)
    Mój Blog <-Klik Obserwuję i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. post super, dowiedzialam się kilku rzeczy :)
    http://luuvmy.blogspot.com/2015/01/2-years-ootd.html

    OdpowiedzUsuń
  9. ja nie odchudzam się,ale dość sporo się dowiedziałam :)

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydatny post :) Nie wiedziałam tego o kawie..

    http://oliwwiaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń