2/25/2015

CZYM ROBIĘ ZDJĘCIA I JAK JE PRZERABIAM

Na dzisiaj przygotowałam dla Was temat, którym myślę, że sporo grono odbiorców się zainteresuje, ponieważ jest to temat często poruszany w blogosferze. A więc czym robię zdjęcia i w jaki sposób je przerabiam?



Fotografią zainteresowałam się będąc jeszcze w podstawówce, wtedy aparat kompaktowy był dla mnie wielkim wyzwaniem i potrafiłam z niego wyciągnąć bardzo dużo. Dopiero w gimnazjum zaczęłam się zastanawiać nad aparatem cyfrowym lub lustrzanką. Po paru przemyśleniach postanowiłam, zakupić aparat cyfrowy, ale zbliżony funkcjami do lustrzanki - tak na sam początek.

Mam aparat Fujifilm HS30, który posiada wiele wiele zalet, którymi inne znane mi lustrzanki nie mogą się pochwalić. Przede wszystkim - ma bardzo dobre i dalekie przybliżenie, jeżeli chodzi o fotografowanie w trybie makro - aparat wyłapie rzecz z jednego cm odległości - co jest naprawde dobrym plusem, ponieważ robię dużo zdjęć, przy których potrzebuje tej funkcji. Wyostrzanie, kolorystyka zdjęć i przede wszystkim brak szumów jest zachowane na bardzo wysokim poziomie.
 Przechodząc w końcu do tego w jaki sposób przerabiam zdjęcia. Od razu zaznaczę, że nie używam wielu programów i nie bawię się w różne warstwy i tekstury - jedyny program (również wam znany), którego używam to PhotoScape.

~Mając gotowe do przeróbki zdjęcie na samym początku zmniejszam jego wielkość do 700x525 px    dla zdjęcia poziomego i 700x993 px dla zdjęcia pionowego.
~Kolejnym krokiem będzie pogłębienie kolorów, rozjaśnienie zdjęcia bądź też jego przyciemnienie -  te trzy rzeczy robię w jasności i kolorze 
~Jeżeli chcę na koniec dodać jakiś filtr - naciskam przycisk ctrl+F i wybieram odpowiedni dla mnie  kolor. Najczęściej używam tych jasnych filtrów.
~Czasami zdarza się, że potrzebuję pogłębić bardziej makijaż oka, dlatego wtedy używam Effect  Brush - pogłęb w zakładce Tools 

Czytając posty o takim temacie na innych blogach - uważam, że mój nie jest wystarczający dla Was. Jednak nie będę kłamać, ponieważ używam tylko tyle dostępnych efektów ile wypisałam parę linijek wyżej. Jeśli spodobał Wam się ten post koniecznie dajcie znać - może macie swoje pomysły na kolejny post? :)

20 komentarzy:

  1. Ja mam aparat nikon d3100 i robi dobre zdjecia :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na czas obecny posiadam tylko aparat w telefonie do dyspozycji, też przerabiam zdjęcia w takim programie jak Ty ;)
    MÓJ BLOG, gorąco zapraszam ! ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Oo nawet nie wiesz jak bardzo przydał mi się ten post. Dziękuję ;*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Różnica jest na prawdę spora. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak masz rację :) ale zazwyczaj wystarczy rozświetlić zdjęcie, aby uzyskać tak dużą różnice :>

      Usuń
  5. zawsze przeriobone zdjecia wygladaja lepiej ;) ale oczywiscie nie chodzi o retus ztylko zmiana kolorów filtrów i juz zywsze zdj a nie takie szare :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pierwsze przed i po najlepsze, dwa pozostałe za sztuczne trochę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdjęcia po przeróbce wyglądają świetnie. Ja także używam do przeróbek PhotoScape, w Gimpie kompletnie nie umiem się odnaleźć, haha. ;) Mogłaś też pokazać, ile do poszczególnych zdjęć dawałaś opcji (np. pogłęb 30), to by było jeszcze bardziej przydatne. :) Ja nadal kombinuję z przeróbką


    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie śliczne zdjęcia! Ja również używam do przerabiania zdjęć Photoscape ;)
    Przydatny post :)
    kikaa-blog.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładne zdjęcia :)
    http://oliwia-lasocha.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne zdjęcia! :) Po przerobieniu wyglądają pięknie..
    Hmmm... możesz zrobić jakieś przemyślenia lub napisać co u ciebie (luźniejszy post) :)

    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie zdjęcia przed wyglądają lepiej, tamte są mało naturalne ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post ;) Też używam tego programu, ale nie widziałam że można takie cuda zdziałać ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawde podobają mi się te zdjęcia. Super je przerabiasz! + obserwuję
    http://zuzianka-blog.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne zdjęcia! Ale to pierwsze nie potrzebuje przeróbek, jak dla mnie. Śliczne włosy ;)
    Zapraszam do siebie,
    http://to-read-or-not-to-read.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne zdjęcia można zrobić bez pomocy lustrzanki. Również korzystam z PS. Fantastyczne obróbki ! :)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajne efekty i zastanowię się nad obróbką zdjęć :) Bardzo ładne zdjęcia ;)
    Pozdrawiam
    cherryandclaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń