3/02/2015

FAKTY I MITY NA TEMAT ODCHUDZANIA cz. 2

Hej :) Jeżeli czytacie mojego bloga systematycznie bądź widzieliście po prostu post na temat faktów i mitów o odchudzaniu, myślę, że część druga również was zainteresuje. Pomiędzy tymi postami jest dwa miesiące odstępu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby napisać ostatnią część faktów i mitów.Tutaj możecie przejść do części pierwszej tego typu posta :)  klik 

FAKT
Picie i jedzenie zimnych posiłków pomaga schudnąć 
Ponieważ jesteśmy stałocieplni to ciągle zużywamy energię do utrzymania temperatury ciała. Więc jeśli narażamy nasz organizm na wychłodzenie właśnie przez picie czy jedzenie zimnych posiłków - nasz organizm musi zużyć trochę energii, aby ponownie ocieplić nasze ciało. Ale pamiętajcie, jedząc fast foody nie schudniemy tak czy siak :)


FAKT
Pijemy po posiłku nie w trakcie 
I tutaj się do tego przyznam, że piję bardzo dużo pod czas posiłków, ale jakoś nigdy mi to nie przeszkadzało.Picie wody powoduje, że nasze soki trawienne zostają rozcieńczone, przez co pokarm nie ma możliwości zostać prawidłowo strawiony i zalega w żołądku - dopóki stężenie soków trawiennych nie wzrośnie. 


MIT
Woda z cytryną pomaga spalać kalorie
Ostatnio na stronie o zdrowym odżywianiu i dietach natknęłam się na odchudzające właściwości cytryny pitej wraz z wodą. Niestety na początku byłam do tego mitu przekonana, ale gdy poczytałam o cytrynie więcej okazało się to zwykłym mitem. Codzienne picie wody z cytryną nie przywróci nam idealnej figury, a jedynie może pozostawić po sobie nadkwasotę żołądka.

MIT
Owoce pomagają schudnąć
Owoce są bardzo zdrowe i zawierają dużo witamin, ale również cukrów. Nasz organizm po tym jak je zjemy reaguje tak, jak po zjedzeniu słodyczy - i szybko czujemy się głodni. Bardzo kaloryczne są banany i awokado - więc może lepiej jest zjeść jabłko lub truskawki?


FAKT
Błonnik sprzyja odchudzaniu 
Błonnik pęcznieje w żołądku przez co jesteśmy mniej głodni. Dodatkowo przyśpiesza trawienie pokarmów i ułatwia wypróżnianie się. Owoce, warzywa i otręby są głównymi źródłami błonnika, ale pamiętajcie, że jego nadmierna ilość może utrudniać wchłanianie witamin.


I tutaj kończy się moja rozpiska na temat faktów i mitów na temat odchudzania - mam nadzieję, że choć trochę się dowiedzieliście nowych rzeczy, które kiedyś wam pomogą. Do zobaczenia w kolejnym poście - i przy okazji zachęcam do zadawania pytań pod tym postem do kolejnego Q&A  !

11 komentarzy:

  1. Jakoś przyzwyczaiłam się do picia czegoś wtedy, kiedy zjem. W trakcie jedzenia nie przepadam za tym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham tę serię! Można dowiedzieć się tutaj wielu ciekawych rzeczy ;D
    Maya-Blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czy do końca zgadzam się z tym mitem o owocach :). W słodyczach są cukry proste i przez nie czujemy się głodni, a w owocach złożone, przez co nie czujemy się od razu głodni.

    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne mity i fakty, ta seria jest napewno bardzo pomocna :)
    szwajjka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post :) Mam nadzieję,że mi również się to przyda :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie :) http://oliwia-rybczy.blogspot.com/2015/03/do-konca.html

    OdpowiedzUsuń
  6. http://oliwia-rybczy.blogspot.com/2015/03/do-konca.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny taki post! ;))


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe fakty! Również przez jakiś czas wierzyłam w ten mit o wodzie cytryną, ale po jakimś czasie natrafiłam na artykuł o tym,że może to doprowadzić do zakwaszenia organizmu. :/

    PANNA UPARTA♥blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny i przydatny post! :)
    http://weronika-werciia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydatny post :)
    Obserwuję :)
    http://by-paqulina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny i przydatny post!
    (pytanie do Q&A) Skąd czerpiesz inspiracje na nowe posty?
    Mój Blog- Klik

    OdpowiedzUsuń